woensdag 14 februari 2007

Veenendalers willen Provinciale Staten in

artikel Veenendaalse Krant, 14 februari 2007

VEENENDAAL – Achttien Veenendalers zijn kandidaat voor Provinciale Staten van Utrecht waarvoor volgende maand (woensdag 7 maart) verkiezingen worden gehouden. Voor het grootste deel staan zij overigens op onverkiesbare plaatsen.

Voor het CDA zijn de kandidaten het zittende statenlid Erika Nap (9e plaats) en Eric Enzlin (24). Voor de ChristenUnie zijn dat de raadsleden Jolanda de Heer (3) en Carla Dik (4) en verder oud-wethouder Arie de Graaf (17) en Jan Hoek (30). Voor D66 heeft Ronnie Weijers (4) zich kandidaat gesteld. GroenLinks heeft geen Veenendaalse kandidaten.

Voor de PvdA staat het oud-raadslid Gert Scherpenzeel op de 25e plaats. De SP heeft Fatima Bichbich (7) en raadslid Jan Breur (27) als kandidaten en voor de VVD staan het raadslid Inge Walta (13) en oud-raadslid Leo Nooteboom (16) op de lijst.

De SGP heeft de meeste lokale kandidaten, met het raadslid Roelof Bisschop als lijsttrekker, T. Wagteveld (6), J. van Eckeveld (14), raadslid Jan Vermeer (18), L. van Klinken (24) en P. Schalk (29).