vrijdag 15 december 2006

Veenendaler Ronnie Weijers vierde op provinciale lijst D66

vrijdag 15 december 2006

artikel Veenendaalse Krant, 15 december 2006

VEENENDAAL/UTRECHT – Op de kandidatenlijst van D66 voor de Provinciale Statenverkiezingen staat Ronnie Weijers (37) uit Veenendaal op de vierde plaats. Na Jacqueline Versteeg (Utrecht), nummer twee op de lijst, die de laatste jaren medewerker van de Statenfractie was, is Weijers daarmee de hoogste nieuwkomer op de lijst. Lijsttrekker Ralph de Vries (Hollandsche Rading) en nummer drie, Han Gaaikema (Mijdrecht), zijn sinds de verkiezingen van 2003 Statenlid namens D66.

Ronnie Weijers woont, met vrouw en zoontje, pas sinds november in Veenendaal. Hiervoor woonde hij in Zeist, waar hij onder andere voorzitter van de D66-afdeling en van 2003 tot 2006 lid van de gemeenteraad was. Maar een nieuweling in Veenendaal is Weijers niet. Zijn familie komt uit Veenendaal. In zijn jeugd woonde hij in Rhenen en was hij leerling van het Christelijk Lyceum.
Een vierde plaats op de lijst van D66 is overigens absoluut geen garantie voor een zetel in de Provinciale Staten van Utrecht. D66 heeft nu vier zetels, maar de Staten worden verkleind van 63 naar 47 zetels. Daarnaast heeft D66 in de afgelopen jaren, ook in de provincie Utrecht, aanhang verloren. Maar Weijers is een optimist: ,,D66 heeft, zoals altijd, een uitstekend programma. Iedereen die de provincie Utrecht groen, bereikbaar en economisch sterk wil houden, zou op D66 moeten stemmen. En daar gaan we de mensen de komende maanden van zien te overtuigen.”

Meer informatie over de lijst van D66 Utrecht voor de Provinciale Statenverkiezingen van maart 2007 op www.d66regioutrecht.nl.