D66 krijgt het voor elkaar, ook in Veenendaal!

D66 krijgt het voor elkaar: goed werk, goede zorg en goed onderwijs

Dat doen we in Den Haag, voor heel Nederland, maar ook in Veenendaal. De afgelopen jaren heeft D66 in Veenendaal veel voor elkaar gekregen. We zetten een paar dingen op een rijtje:

Goed werk
We willen dat ouderen en mensen met een laag inkomen gemakkelijker een baan krijgen. Voor werkgevers maken we het aantrekkelijker om die mensen een baan te geven. In Veenendaal maken we ons winkelcentrum aantrekkelijker, om voor meer banen in winkels te zorgen. Daarvoor maken we ruimte voor evenementen en ideeën van mensen zelf. En we blijven ons inzetten vóór de koopzondag.

Goede zorg
We willen meer mensen leren hoe ze voorkomen dat ze ziek worden. Bijvoorbeeld door ze te helpen om gezonder te leven. In Veenendaal is er dankzij de D66-wethouder een uitstekend Centrum voor Jeugd en Gezin. En dankzij de D66 fractie is er 400.000 euro extra beschikbaar voor de ondersteuning van vrijwilligers.

Goed onderwijs

D66 vindt dat iedereen dezelfde kansen verdient. Daarom zijn scholen belangrijk. Wij vinden dat het onderwijs beter moet. Wij willen een nieuw soort scholen: brede buurtscholen. Daar kan ieder kind vanaf twee jaar terecht voor goed onderwijs. Op die scholen leer je beter werken met computers en internet. Je doet er aan sport. Je leert meer over cultuur. En over gezond leven. Zo raakt niemand achterop. Iedereen krijgt dezelfde kansen. In Veenendaal staat de eerste brede buurtschool er al: het Ontmoetingshuis. D66 heeft geregeld dat er de komende veertig jaar genoeg geld is voor nieuwe en goede schoolgebouwen. Daarnaast ondersteunen we scholen die willen investeren in ICT-onderwijs. En we blijven ons sterk maken voor het schoolzwemmen

Op 15 maart mogen we weer stemmen voor de Tweede Kamer. D66 zet zich in voor goed werk, goede zorg en goed onderwijs. En in Veenendaal laten we zien wat dat betekent. D66 krijgt het voor elkaar!

Gepubliceerd op 03-03-2017 - Laatst gewijzigd op 22-11-2018