maandag 12 oktober 2020

Nieuwe fractievoorzitter D66 Veenendaal

Zeer recent heeft fractievoorzitter Hassan Saidi besloten om zijn taken als fractievoorzitter neer te leggen. Het bleek toch lastig te combineren met zijn andere werkzaamheden. De fractie heeft unaniem besloten dat Youssef Boutachekourt zijn opvolger is. Inmiddels is Youssef dus fractievoorzitter namens D66 in de gemeenteraad van Veenendaal.

Hassan Saidi nam het fractievoorzitterschap in het najaar van 2019 op zich na het vertrek van Roy Dielemans uit de fractie. De taken als fractievoorzitter bleken voor Hassan Saidi echter steeds lastiger te combineren met zijn andere werkzaamheden. Youssef Boutachekourt – die in de raad kwam na het vertrek van Roy Dielemans – heeft sinds zijn installatie in april jl. de nodige ervaring opgedaan binnen de gemeenteraad. Hassan Saidi blijft actief als raadslid binnen de fractie van D66 en geeft aan: “Youssef is jong, fris en enthousiast. Hij heeft al laten zien dat hij op basis van de inhoud op een goede manier aandacht kan vragen voor belangrijke thema’s zoals bijvoorbeeld onderwijs en gelijke kansen.”
Youssef vult aan: ”Ik ben erg blij met het vertrouwen van de fractie en zal me namens D66 blijven inzetten voor een Veenendaal waarin iedereen zich thuis voelt en mensen alle kansen krijgen om hun leven op hun eigen manier vorm te geven.”