Youssef Boutachekourt

Veenendaal

“Deze wereld, met zo veel verschillende culturen en landschappen, heeft zo veel moois te bieden dat ik graag op (ontdekkings)reis ga. Door in contact te komen met andere culturen leer ik mezelf ook steeds beter kennen.”

Youssef Boutachekourt (optimist, gedreven, sociaal en verbindend) wil zich inzetten voor een Veenendaal waarin iedereen meedoet en mensen zich verbonden voelen met elkaar.

Waarom ben je politiek actief?

“Omdat we een samenleving hebben waarin mensen steeds vaker tegenover elkaar staan in plaats van met elkaar en waarin er steeds meer sprake is van sociale ongelijkheid.”

“Mensen moeten van jongs af aan alle kansen krijgen zowel in het onderwijs als op het werk. Ik geloof dat iedereen op zijn/ haar eigen manier een bijdrage kan leveren aan de samenleving, maar wel de kansen daarvoor moet krijgen.”

“Om de cohesie tussen de verschillende bevolkingsgroepen te stimuleren zou de gemeente moeten investeren in plaatsen waar mensen met verschillende achtergronden elkaar ontmoeten, bijvoorbeeld op school, werk, vereniging en in de buurt. Op deze manier is de diversiteit in Veenendaal een kracht en verrijkt het onze gemeente.”

“Om deze doelen te bereiken wil ik me als gemeenteraadslid sterk maken voor een Veenendaal waarin iedereen zich thuis voelt en alle kansen krijgt om zijn of haar leven op de eigen manier vorm te geven.”

Waarom kies je voor D66?

“Dit is bij uitstek de partij die met haar sociaalliberale visie zich inzet voor gelijke kansen voor iedereen en de ruimte geeft aan mensen om zijn/ haar leven op de eigen manier vorm te geven.”

Maak af: het mooiste aan Veenendaal is…

“Dat het een gemeente is voor elk wat wils. We hebben voldoende faciliteiten voor kinderen, jongeren, gezinnen en ouderen. Daarnaast is het fijn om te zien dat we op een vreedzame manier met elkaar omgaan. Dit in tegenstelling tot andere gemeenten waar meer sprake is van verharding en polarisatie.”

Youssef Boutachekourt is de nummer 8 op de lijst van D66 Veenendaal.

Meer van Youssef Boutachekourt