Nermina Kundić

Oud-Wethouder

45 jaar

“Veenendaal heeft alles.” Zo. Nermina Kundić zegt het gewoon. “Stedelijke allure en een dorps karakter, prachtige natuur en goede voorzieningen, en een zeer diverse bevolking waar mensen naar elkaar omkijken.”

Sinds 2014 was Nermina wethouder voor D66 in Veenendaal en heeft zij dit vier jaar zeer verdienstelijk gedaan. Daarvoor was ze vier jaar lang fractievoorzitter in de gemeenteraad en ook in 2018 is ze weer lijsttrekker. Als wethouder was ze verantwoordelijk voor onder andere diversiteit, onderwijs, jeugdzorg en duurzaamheid, en op al die terreinen heeft ze de afgelopen jaren mooie successen geboekt. Er ligt een integraal huisvestingsplan voor scholen voor de komende veertig jaar, waar alle scholen zich ook aan verbonden hebben. Er is een heel nieuw Centrum voor Jeugd en Gezin opgericht om de jeugdzorg goed te organiseren, en er ligt een agenda en een plan van aanpak om Veenendaal in 2035 energieneutraal te krijgen. Op dit moment is Nermina Kundic actief als wethouder in de gemeente Soest.

Meer van Nermina Kundić